Beauty in a box

Gezichtscrème nodig? Of liever verzorgende lippenstift? Beauty in a Box is het eerste online beautyplatform van België, zowel voor particulieren als voor professionals. Twee verschillende doelgroepen dus, wat we vertaalden in twee verschillende trajecten voor wie op de webshop terechtkomt.

Ga naar website

B2B klanten — denk alles van schoonheidsinstituten tot dermatologen — hebben uiteraard een diepgravende kennis van zaken en zoeken naar specifieke producten. Reguliere consumenten zijn dan weer doelgericht en zoeken een oplossing voor een acuut probleem, zoals een droge huid of roodheid. Dat weerspiegelt zich een webshop waarbij de twee types bezoekers anders benaderd worden.

Voor specialisten focussen we op merk- en productselectie. Zij krijgen meteen professionele oplossingen te zien en kunnen makkelijk voorgaande bestellingen herhalen.

Voor de reguliere consumenten bouwden we dan weer een online huidtest. Lekker makkelijk: je geeft als bezoeker stap voor stap in welke symptomen je ondervindt. De applicatie doet de rest: je krijgt te lezen welk huidtype je hebt en krijgt meteen producten te zien die jou op het lijf — of de huid — geschreven zijn.

Caroline Monté - Jovilux

Wat wij voor onze rekening namen

Contentadvies

Meten is weten. Ja, dat is een cliché, maar het is ook gewoon waar. Via een diepgaande analyse van het doelpubliek gaven we vorm aan de uiteindelijke online boodschap. Strategisch dus, maar we gaan verder dan dat en creëren ook de juiste inhoud voor beide doelgroepen, helemaal op maat.

Webshop

Terwijl de front end twee gezichten krijgt, is de back end één strak geheel. De twee verschillende trajecten gebruiken namelijk een gemeenschappelijke basis van producten. Voor B2B bouwden we een aantal handigheden voor bedrijven in, zoals online facturen en bestellingen die je in één klik kunt herhalen.

Marketing

Een mooie etalage is natuurlijk niks waard als je er geen volk naartoe lokt. Met de juiste SEO en precieze content dirigeren we traffic naar de webshop. Daarnaast zetten we SEA-campagnes op om B2C-aankopen te stimuleren, gebaseerd op de data van hun gedrag op de website.

Op maat ontwikkeling

We bouwden een online huidtest waarbij de bezoeker stap voor stap aanduidt welke symptomen die ondervindt. De applicatie doet de rest: je krijgt te lezen welk huidtype je hebt en krijgt meteen producten te zien die jou op het lijf — of de huid — geschreven zijn.


Klaar om zelf van start te gaan?

Contacteer ons vrijblijvend voor een offerte op maat van jouw project!

Contacteer ons